13 juni 2005

Problematisk

Det er ikkje kvardagskost med gode historier på Stautland.com, men tek likevel med denne:

– Stakkars mann, sa psykiateren. Kan du fortelle meg
hvorfor du drikker så mye?


– Jeg skal forsøke å forklare det hele, sa pasienten. Jeg
ble forelsket i en enke som hadde en voksen datter. Jeg
giftet meg med enka, og en stund senere giftet min far seg
med min stedatter. Derfor ble min kone og jeg
svingerforeldre til min far. Etter en stund fikk min
stemor, altså min kones datter, en sønn. Og den gutten ble
naturligvis min bror, ettersom han er min fars sønn. Men,
han er også sønn til min kones datter, og derfor ble min
kone guttens bestemor og jeg ble bestefar til min bror. Så
fikk min kone og jeg en gutt, og han ble min fars svoger.
Min sønns stesøster er jo da også hans farmor - ettersom
min far en hans farfar. Min far er altså mitt barns
svoger, ettersom hans søster er fars kone. Jeg er altså
bror til min egen sønn. Sønnen min er min farmors nevø og
jeg er farfar til meg selv. Jeg er bror til min far og
samtidig både sønn og far til ham. Min kone er min stemor,
mor, svigerinne og stedatter. Jeg er far og sønn til meg
selv!

Ingen kommentarer: